Sunday, March 8, 2015

#TheDress

Assalamualaikum W.R.T

Al-kisah #TheDress yang menjadi viral di media sosial secara tiba-tiba kebelakangan ini mencetuskan ke-weird-an kepada aku. Memula tu aku macam apa bendalah yang semua orang tweet pasal ni sampaikan Kim Kardashian pon nak join sekaki bagi pendapat dia =.= hahaha


and Taylor SWIFT


and si cantik Anna Kendrick

so pfftttttt macam whateverlah kan =.=

hahha gigih tau aku mencari pasal baju tu yang aku rasa tak cantik pon design dia hehehe. Ramai yang write-up pasal baju sampailah aku terbaca kat astro awani pasal color sebenar baju ni.

View image on Twitter

hmm memang mencabar betul bila pikir pasal benda ni (if you know what i mean =P) HAHAHA
adui.. buang masa sikitlah sebab entah pape tetiba jadi viral sampai ramai pulak yang mengkaji baju ni. 

TETAPI

Apa yang lebih menarik perhatian aku ialah iklan yang dibuat oleh The Salvation Army di Africa Selatan yang mana aku rasa pujian patut diberikan kepada mereka. Sebabnya ini. 


Mereka menukar perhatian mengenai color dress tu kepada iklan mengenai domestic abuse terhadap wanita yang mana aku rasa lagi berbaloi untuk dibincangkan dari sekadar color dress tu yang sebenarnya bermain dengan white balance. Thumb up!


"Why is it so hard to see black and blue?" - tagline dalam iklan tu

"The only illusion is if you think it was her choice. One in 6 women are victims of abuse. Stop abuse against women."


so moral of the story yang aku belajar ialah adalah lebih baik untuk fikirkan perkara yang lebih berfaedah, yang lebih penting daripada mengviralkan perkara yang sebenarnya kita tak tahu pun apa benda tu. hahaha

chiow!


Thanks for reading this entry. Do read others okay =) love you.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...