Friday, May 25, 2012

aku serius.

Assalamualaikum


satu hal yang paling tidak ingin aku lakukan adalah menyinggung, menyakiti, dan bikin orang lain merasa tidak dihargai.
tapi sekarang aku yang dituduh tidak pandai menghargai orang lain.
maaf, bukannya aku tak terima, tapi disini sebenarnya aku yang merasa tidak dihargai, dan aku sedang mencuba menuntut agar lebih dihargai tapi aku tak tahu macam mana caranya. kalau boleh kalian sebutkan dimana salah aku sampai kalian buat aku rasa macam orang paling jahat, tolong bagitahu aku. tolong cakap. cuma itu yang aku minta.
kalau memang aku tidak menghargai orang lain, tolong bagitahu kat mana sikap aku yang buat kalian merasa tidak dihargai?
supaya aku boleh memperbaiki semua itu, supaya aku lebih menghargai orang-orang yang merasa sikap aku tidak pandai menghargai.
 aku serius.
yang baca ini dan yang merasa aku tak pandai menghargai kalian atau pada yang merasa aku tak menghargai dia/mereka, siapapun itu, tolong bagitahu aku, salah aku dimana? yang buat kalian merasa tak dihargai itu, sikap aku yang mana? sebab ini semua sungguh diluar kesedaran aku dan aku sama sekali tak pernah berniat untuk tak menghargai orang lain dan aku sangat ingin memperbaiki semuanya.
jadi tolong, bantu aku. dan terima kasih banyak untuk yang nak tolong. dan maaf beribu-ribu maaf untuk yang sudah terasa, yang tak senang karena aku tak menghargai kamu. aku tak pernah bermaksud, sungguh.
dan cukup untuk kalian tahu,
aku sangat menyayangi nilai sebuah persahabatan itu.
jika aku tersilap, sedarkan aku.
jangan berdiam, jangan protes dan jangan sakitkan hati aku sampai begini sekali.
aku juga punya hati seperti kalian....



Thanks for reading this entry. Do read others okay =) love you.

No comments:


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...