Monday, January 24, 2011

ini Saya bukan Awak.

assalamualaikum

hye hye hye! wahh. arini hidop Zea sgt berdukacita. krn ape? krn smlm accident moto. aAiiyakk!
nasib baek x terok mana tp agaklah utk first time dagu Zea terhantuk kuat kat atas jalan. adehh~ sakit gila ok. tapi Zea nak mnx maaf la kat kawan Zea sbb da menyusahkan dia bila terpakse angkut anak Gorilla ni naek moto. sorry Eha.

ok. lupakan hal semalam. act Zea ade benda nak tulis ni. maybe utk menenangkan sket hati Zea yg Zea rasekan sudah agak lama mengalami kecederaan. hmm.. mcm mane nak start eh?
dalam hidup ni terlalu byk kn persoalan yg timbul sampai membuatkn kita rase tersedak-sedak nak bernafas. pelajaran, mase depan, duit, kawan-kawan, boyfren/girlfren dan byk lagi lah. tp bg Zea, segalenye sudah ditentukan olah Allah jd kita hnye perlu berusaha utk mendapatlan hasil yg terbaik bg diri kita sendiri. Zea rase dalam byk-byk persoalan yg timbul, perkara yg paling Zea susah nak kendalikan ialah kawan.
Kawan.
Kenapa perlu adanya kawan tuh?
sbb kita xleh hidop sendirikah?
atau sbb mmg da lumrah alam setiap orang tuh perlu ada kawan?
ntahlah.. susah nak jelaskan. sbb ade org, boleh je hidop tanpe kawan. ade org pulak perlukn kawan utk meneruskan hidop dia. kawan ni boleh diibaratkan keluarga kedua kita. sbgaimana kita rase senang nak bergurau,  nak bergossip dgn ahli keluarga kita, mcm tuh jugak lah dengan kawan kita. mereka akan ada dengan kita selalu. cuma. cuma yg menjadi perkara beratnye ialah sama ada itu kawan atau sahabat. 
kawan. semua org ialah kawan kita. tp sahabat, ingt senang ke nak cari? kadang-kadang 10 tahun kawan pon belom tentu dia adalah sahabat sejati kita. 

hmm..kalau bg korang semua kn, seorang kawan yg baik tuh perlu menerima korang seadanya atau x? ataaupon, adakah dia kawan yg baik sekiranya korang ada sifat2 yg dia x suka, tapi dia jaohkan diri dari korang aka pulaukan korang atau dia akan  menasihati korang utk merubah sikit sifat diri korang tu?
susahkan..
Kawan sebenarnye membawa impak yg besar bg setiap individu. ade org gadoh dgn kawan terus moody. ade org kalo kawan buat hal, dia pon balas balik.hahaa. fenin..fenin..

p/s: owhhlamakk! got to go. have class. to be continue.. daaa



Thanks for reading this entry. Do read others okay =) love you.

2 comments:

nazratul fareha said...

aie.sokey la.. eha yg salah..huhu

Suriana Adanan said...

Ala..ciannye jatuh moto...Patut la tngok ada biru dkt dagu tu..Org tanya xnk bg tw...Semoga Cpt Sembuh ea..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...