Tuesday, July 17, 2012

to be or not to be

Assalamualaikum

morning Malaysia! hows everything? hehehe.. pagi-pagi da kene kejut dengan mak zea untuk stalk orang. hahaha. tak pasal-pasal da terlibat. emmm.. intro zea pagi2 ni memang cam mintak pelempang sikit.
okay, cenggini. zea nak tanya korang boleh tak?
apa pendapat korang terhadap nilai perkahwinan?
bagi korangkan, kahwin ni just okay, untuk halalkan hubungan lelaki perempuan je ke atau perkahwinan ni 1 tanggungjawab?

hmmmm... zea tak pahamlah. kenapa zaman sekarang senang sangat nak berlaku perceraian. ea.. kite kena percaya pada jodoh. jodoh tu Allah s.w.t da tetapkan untuk semua hambanya. mungkin orang yang kita da kawan bertahun-tahun tu pun tak semestinya jodoh kita and even da berkahwin bertahun-tahun pon belum tentu dialah jodoh kita. tu yang berlaku cerai-berai tu. sebab kalau da jodoh, walau apapun dugaan yang mendatang, yang Allah s.w.t bagi kat pasangan tu, insyaALLAH mesti akan bersama semula.

tapi... hehhe.. untuk entry ni, sebenarnya zea tengah musykil ni, kenapa lelaki atau perempuan sendiri senang untuk jatuh cinta lagi. sedangkan dah berkahwin. dorang ni tak tahu ke bende ni tak patot? err... yang tak boleh blah tu, siap mengaku single semata-mata nak cari yang lain.

and

ada jugak yang pandai. yang da ade skandal bertahun-tahun tapi tak terkantoi-kantoi dengan suami/isteri sendiri.

Ya Allah..
semoga zea atau sesiapa pun yang jadi suami zea nanti tak mengalami masalah ni.
ikatan perkahwinan tu adalah ikatan yang paling suci. sebab melalui perkahwinan sajalah yang menghalalkan hubungan seorang lelaki dengan perempuan. bercerai tu sendiri sesuatu yang dimurkai Allah.
semoga cinta yang terbina nanti adalah kerana Allah s.w.t



Thanks for reading this entry. Do read others okay =) love you.

No comments:


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...